❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

Rozwijać się, to nie stać w miejscu, czyli sposób na sukces wg W. Legutko

Podziel się

Jaka jest tajemnica sukcesu? Co należy zrobić, żeby stać się liderem w branży? Zdradzamy tajemnicę powodzenia największej ogrodniczej firmy nasiennej w Polsce W.Legutko oraz przedstawiamy nowości przygotowane na nowy sezon.

Nasza firma od blisko 30 lat istnieje na rynku nasiennym i cały czas się rozwija. Nie spoczywamy na laurach. Przez te dziesięciolecia zyskaliśmy silną pozycję w branży nasiennej, m.in. dzięki doświadczeniu mojego ojca Wiesława Legutko oraz jego ogromnej wiedzy i pasji do ogrodnictwa, (które stara się mnie i bratu Adamowi przekazywać), a także dzięki pracy całego naszego zespołu. Stanowi ona nasze dziedzictwo i kreuje przyszłość, dlatego traktujemy ją z należytym szacunkiem oraz staramy się zaszczepić je młodemu pokoleniu kolejnej generacji naszej firmy.

 

Ekscytujące premiery

Sukces dla każdego oznacza coś innego. Dla nas jest to nieustanny rozwój. Bycie liderem i niejednokrotnie kreatorem rynku ogrodniczego wiąże się z ciągłym uważnym obserwowaniem otoczenia, poznawaniem potrzeb klientów i szukaniem rozwiązań, które je zaspokoją. Nasz główny asortyment, czyli nasiona i cebule kwiatowe, już niebawem poszerzymy o kolejne nowości, m.in. materiał szkółkarski, sadzonki, sadzeniaki ziemniaków, a także prawdziwe nasiona ziemniaka. Są to nowe grupy produktów, które będą dostępne w ofercie W.Legutko w najbliższym sezonie. Co kryje się pod pojęciem materiał szkółkarski? Mam tu na myśli materiał rozmnożeniowy i nasadzeniowy roślin ozdobnych oraz sadowniczych, m.in. róże i winogrona. Ponadto otrzymywaliśmy wiele sygnałów z rynku o zainteresowaniu sadzonkami roślin, dlatego również one zostaną wprowadzone jako nowość. Na początek przygotowaliśmy ofertę bazową, którą w przyszłości wraz ze wzrostem zapotrzebowania będziemy poszerzać. Inną kategorią są sadzeniaki: produkt stworzony z myślą o miejskich ogrodnikach, którzy na balkonie czy tarasie chcą uprawiać ziemniaki na domowe potrzeby. Jako uzupełnienie oferty potraktować należy torbę uprawową, która idealnie nadaje się do tego celu. Otwierana klapa pozwala na zbiór młodych ziemniaków bez wyrywania pędów, dzięki czemu nie zostaje zakłócony system wzrostu i roślina w dalszym ciągu produkuje kolejne bulwy. Będąc przy tematyce ziemniaków, muszę wspomnieć o prawdziwych nasionach ziemniaka, których wprowadzenie do oferty jest śmiałym przedsięwzięciem. Większości osób warzywo to kojarzy się z sadzeniakami, a nie z nasionami. Nasiona ziemniaka dopiero „raczkują” na rynku, ale jak w każdym przypadku – sukces osiąga się małymi krokami. Próby wykonane przez nas wypadły obiecująco.

 

Mamy ogromne możliwości – ogranicza nas jedynie wyobraźnia

Nasi klienci oczekują hitów sprzedażowych, które są odzwierciedleniem trendów zakupowych, stylu życia ostatecznych odbiorców czy poszukiwania nowatorskich artykułów. Takim strzałem w dziesiątkę okazały się mieszanki kwietne i pochodne produkty. Mam tu na myśli bomby kwietne, konfetti kwietne oraz tuby kwietne. Wszystkie powyższe produkty dedykowane są osobom poszukującym niekonwencjonalnych sposobów siewu, nowinek ogrodniczych, które nie boją się stosować pionierskich rozwiązań.

Docieranie do różnych klientów to kolejny czynnik osiągnięcia sukcesu. Postanowiliśmy wyjść z produktami poza półki ogrodnicze. Cenimy przyrodę, dlatego do oferty wprowadziliśmy pokarm dla ptaków. Nawiązuje to także do sposobu postępowania „zero waste”, gdyż wykorzystujemy do tego celu nasiona mniej dorodne lub uszkodzone. Niech wyprodukowane przez nas nasiona sprawią, że więcej ptaków przetrwa zimę i nie będzie miało problemu ze znalezieniem pożywienia.

Wkraczamy także do strefy domowej „home”, którą zamierzamy urzec świecami sojowymi i ich wyjątkowymi aromatami zainspirowanymi wonią ogrodu. Tak właśnie nazwaliśmy serię świec – Aromaty Ogrodu, w skład której wchodzą ciekawe zapachy, m.in. lawendy, trawy cytrynowej, tulipanów, arbuza, dyni, groszku pachnącego czy gardenii.

Wiele czynników miało wpływ na pozycję naszej firmy, lecz to ogromna pracowitość i wiedza mojego ojca sprawiły, że nasze produkty sprzedajemy w ponad 65 krajach. Jesteśmy firmą rodzinną. Wraz z bratem Adamem pracujemy u boku taty. Rozwijamy przedsiębiorstwo i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania. Choć nie zawsze mamy identyczne spojrzenie na różne sprawy, to wspieramy się w dążeniu do celu. Szanujemy siebie nawzajem, naszych pracowników i producentów nasion, którzy są częścią naszej wielkiej „legutkowej” rodziny. Jako młode pokolenie sukcesorów robimy wszystko, by nie stać w miejscu. Rozwój to nasz cel. Bardzo często wymaga to od nas podjęcia ryzykownych decyzji i poświęcenia, ale odważnie stawiamy czoła tym wyzwaniom. Nie zawsze kończą się one powodzeniem, lecz nawet porażka jest dla nas lekcją życia, z której wyciągamy wnioski.

Mówiąc o odważnych decyzjach, nie mogę pominąć wydarzeń z ostatnich tygodni. Mam na myśli rebranding, który przechodzi nasza firma. Począwszy od zmiany logo, po unowocześnienie sfery wizualnej naszych produktów. To początek długiej drogi, którą zaczynamy kroczyć. Decyzję o rebrandingu podjęliśmy świadomie, ponieważ rozwój firmy wiąże się z unowocześnieniem nie tylko produktów, ale również wizerunku. Nowe logo wyraża to, kim jesteśmy – firmą szanującą tradycję i przyrodę. W sygnecie logotypu ukryte są inicjały WL – założyciela firmy oraz ważne dla nas słowa „rośniemy od 1992 roku”. Ponadto logo skrywa płatek kwiatu oraz liść, czyli roślinność, która jest niezwykle bliska specyfice naszej działalności. Przed nami czas wielkich zmian wymagających intensywnej pracy i poważnych decyzji. Rebranding to nie kaprys, to inwestycja w przyszłość. To mądra i przemyślana decyzja, która zaowocuje w przyszłości.