❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

Ogrodnictwo nie wychodzi z mody – odzież ogrodnicza i akcesoria

Podziel się

Wybuch pandemii nieoczekiwanie okazał się trampoliną globalnego wzrostu popularności hobby ogrodniczego. Szczególnie zainteresowali się nim milenialsi – obecni 30- i 40-latkowie, którzy wg Garden Media Group stanowią aktualnie aż 29% ogrodniczych pasjonatów w obrębie wszystkich grup wiekowych. Dla pokolenia Y uprawa roślin ma być jednak nie ciężkim wysiłkiem, a źródłem satysfakcji i czystą frajdą. Dlatego zapotrzebowanie na odzież ogrodniczą i przydatne gadżety do pracy w ogrodzie zauważalnie rośnie.

  • Jakie czynniki sprzyjają popytowi na odzież ogrodową, środki ochrony osobistej i przydatne akcesoria
  • Dlaczego doradztwo stanowi istotny element sprzedaży tych produktów
  • Które spośród produktów warto włączyć do oferty sklepu lub centrum ogrodniczego

 

Z globalnego raportu dotyczącego trendów ogrodniczych na br. „Garden Trends Report 2022” wynika, że w dobie pandemii rzesza amatorów ogrodnictwa na świecie powiększyła się co najmniej o 18,3 mln osób, co stanowi bardzo obiecujący wynik dla naszej branży! Oczywiście należy mieć na uwadze, że w 2022 r. krajobraz gospodarczy po tzw. wielkim resecie wciąż się zmienia. Z badań agencji konsultingowej McKinsey & Company wynika jednak, że aż 75% ogrodniczych hobbystów ery covidowej zamierza dalej poświęcać się swojej nowej pasji.

 

Ogród lepszy niż klub

Ostatnie analizy GfK wskazują, że obecnie już ponad połowa użytkowników Internetu interesuje się ogrodnictwem i przynajmniej raz w tygodniu zajmuje się roślinami w domu czy ulubionym zielonym zakątku. Trzeba zaznaczyć, że najczęściej są to osoby w wieku od 30 do 39 lat z dorastającymi dziećmi w wieku ok. 12 lat. Z danych Garden Media Group wynika ponadto, że największą aktywność jako nowi ogrodniczy entuzjaści wykazują mężczyźni, którzy nie ukończyli jeszcze 35. roku życia. Co więcej, 8 na 10 młodych konsumentów uważa, że ogrodnictwo jest po prostu „cool” i ponad połowa z nich chętniej chodzi do ogrodu niż do klubu nocnego!

 

Mniej zachodu, więcej designu

Istotne też, że wg Garden Media Group aż 78% ogrodników uważa, że nie potrzeba dużej powierzchni, aby rozwijać swoje ogrodnicze zainteresowania. Wprawdzie kupują oni mniej produktów, ale zależy im na tym, aby były one wysokojakościowe i dobrze zaprojektowane – także atrakcyjne pod względem designu, co stwarza wręcz idealne warunki do promowania w sklepach i centrach ogrodniczych m.in. szerokiej gamy rękawic, kaloszy i wytrzymałego obuwia, odzieży ochronnej, nakolanników czy klęczników ogrodowych.

Jak podaje USP Marketing Consulting, wprawdzie zaangażowanie w hobby ogrodnicze w naszym kraju nie jest tak powszechne jak w niektórych krajach Europy Zachodniej, np. Hiszpanii czy Holandii, ale w tym względzie Polska nieznacznie wyprzedza już m.in. Szwecję i Niemcy. Dlatego w kompletowaniu oferty warto uwzględnić funkcjonalne środki ochrony osobistej i modne akcesoria. 

 

Zieleń to nowa czerń

Barwne rękawice i kalosze, atrakcyjnie wyglądające konewki, chodaki, płaszcze przeciwdeszczowe, nakolanniki, spodnie robocze i fartuchy z wytrzymałego dżinsu, powracające do łask słomkowe kapelusze, święcące swoje triumfy pasy narzędziowe i nerki, flanelowe lub twillowe koszule, okulary przeciwsłoneczne nie tylko chronią użytkowników i uprzyjemniają czas spędzany w ogrodzie, stanowiąc idealne uzupełnienie asortymentu narzędziowego. Sprawdzają się one również jako stylowe elementy codziennego ubioru! Nurt tzw. hort couture znajduje coraz więcej zwolenników, co warto mieć na względzie, przygotowując modną ekspozycję odzieży, obuwia i innych produktów.         

 

Idealnie skrojone rozwiązania

Oddychające, bambusowe rękawiczki, które przylegają do dłoni jak druga skóra; wytrzymałe wysokie rękawice, które zapewnią niezawodną ochronę podczas przycinania krzewów; ergonomiczne kalosze; kolorowe, wodoodporne półbuty gwarantujące dobrą trakcję; kapcie na kalosze; nakolanniki ze specjalną pianką; klęczniki i stoliki z niewielkim magazynkiem na nasiona, cebule czy narzędzia; tekstylne worki na chwasty i odpady – rozkładane jak kosze na pranie; specjalne pierścienie do przycinania sznurków. Wybór odzieży, obuwia, środków ochrony osobistej i użytecznych gadżetów z roku na rok się poszerza. Dlatego nie ograniczajmy się do kilku podstawowych produktów. Składając zamówienie, nie zapominajmy o dzieciach – wybór narzędzi i akcesoriów dla najmłodszych z pewnością uatrakcyjni naszą ofertę.   

 

Doradztwo dźwignią sprzedaży

Według szacunków USP Marketing Consulting, zaprezentowanych w „Europejskim Monitorze Trendów Ogrodniczych”, na naszym kontynencie aż 29% pasjonatów przydomowej zieleni zupełnie nie ma doświadczenia w majsterkowaniu i pracach ogrodowych, 22% – dotychczas tylko dekorowało zielony zakątek, 17% – podejmowało się lżejszych prac, a 11% – renowacji. Na tej podstawie można stwierdzić, że obecnie wiedza konsumentów dotycząca bezpieczeństwa w ogrodzie nie jest zbyt bogata i potrzebują oni doradztwa w tym zakresie. Warto uświadomić naszych klientów, że niezastosowanie odpowiednich środków ochrony może narazić ich na liczne urazy, m.in. skaleczenia, stłuczenia, poparzenia, przyczynić się do zakażenia albo odwodnienia.

CZYTAJ ARTYKUŁ