❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

STARTUP – Potsi.pl – ogrodniczy upcycling

Podziel się

Postulat ochrony środowiska naturalnego w wielu firmach tonie w morzu plastikowych odpadów i dobrych chęci. Wyjątkiem od tej reguły jest innowacyjny projekt Potsi, w ramach którego jego pomysłodawcy – Weronika i Marcin – nadają odpadom z tworzyw sztucznych nowe i piękniejsze życie: designerskich doniczek i podstawek!

 

Plastik, będący tanim, lekkim i poręcznym materiałem znajduje zastosowanie w każdej dziedzinie naszego życia. Prawdziwy problem pojawia się jednak, kiedy plastikowe śmieci trafiają na wysypiska lub do środowiska naturalnego. Potsi działające w Tarnowskiej Wsi jest ogrodniczą odpowiedzią na piętrzące się góry odpadów z tworzyw sztucznych. Doniczki i podstawki tej marki powstają poprzez upcycling, czyli przetwarzanie materiałów pozornie już nieprzydatnych. Dzięki temu z wyrzuconego, skazanego na zapomnienie i zanieczyszczającego środowisko plastiku powstaje użyteczny i niepowtarzalny produkt.

 

Nowe życie plastiku

Pracując z tworzywami z recyklingu, naszą misję oparliśmy na tworzeniu wartościowych i praktycznych produktów, nadając im nowe życie. Doniczki i podstawki Potsi wykonane są w 100% z granulatów, regularnie skupowanych od firm zajmujących się recyklingiem. Zadaniem tych podmiotów jest przesortowanie i oczyszczenie odpadu tak, aby nadawał się do ponownego użycia. W większości przypadków Potsi pracuje na popularnym polietylenie, którego regranulat wykorzystuje się do produkcji worków na świecie czy folii dla budownictwa i przemysłu.

 

Feeria barw

Doniczki z recyklingu to nic nowego. Te pochodzące od Potsi mają jednak element ludzki w postaci osoby, która panuje nad plastikową mieszanką, tworząc feerię niebanalnych kolorów. Każda doniczka i podstawka powstająca bez użycia specjalistycznych maszyn – odciskana w metalowej formie – jest unikalna. Potsi cały czas udoskonala proces produkcji, aby pozostać konkurencyjnym na rynku. Celem założycieli jest też wprowadzenie do oferty innych produktów z branży dekoracyjnej i poszerzanie współpracy z firmami generującymi odpady.

CZYTAJ ARTYKUŁ