❗❗❗Zostań Liderem Trendów❗❗❗📣Zgłoś się i zdobądź prestiżowy certyfikat Lidera Biznesu❗❗❗📣  

[tylko online] Jak wykorzystać Facebooka do zwiększenia sprzedaży?

Podziel się

W Polsce z Facebooka korzysta ponad 25 mln osób! Jeśli dodamy do tego możliwość precyzyjnego docierania do odbiorców o określonych zainteresowaniach, czyni to go doskonałym miejscem do wsparcia sprzedaży. Zacznijmy jednak od początku!

  • Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż na Facebooku?
  • Dlaczego warto zainstalować Pixel Facebooka?
  • Jak targetować reklamy?

 

 

Budowanie świadomości marki

Media społecznościowe, w tym Facebooka, można wykorzystać na wszystkich etapach lejka marketingowego ilustrującego drogę zakupu klienta – od pierwszego zetknięcia z marką aż po zakup i polecanie marki innym. Góra lejka, czyli miejsce, w którym budujemy świadomość marki i próbujemy zainteresować odbiorcę naszym produktem, jest najszersza. To dobry moment, żeby powiedzieć: „Hej, tu jesteśmy i robimy to i to”. W kontekście późniejszej sprzedaży, etap budowania świadomości i docierania do nowych odbiorców jest niezwykle ważny, ponieważ z każdym kolejnym krokiem liczba osób skłonnych podjąć określone działanie, maleje.

Budowanie świadomości i zainteresowanie odbiorców to etapy lejka marketingowego, w których media społecznościowe odgrywają szczególnie istotną rolę. Ciekawie prowadzona komunikacja na Facebooku, zróżnicowane, przyciągające uwagę treści czy reklamy z celem zasięg, świadomość marki lub wyświetlenia filmu, to istotne działania na tym etapie lejka.

 

 

Przekonanie do zakupu

Po etapie zainteresowania następuje czas na rozważenie, czyli zdecydowanie o tym, czy dany produkt jest potrzebny naszemu odbiorcy. Sprawdzi się tutaj publikowanie treści pokazujących, jakie problemy i bolączki klienta pomaga rozwiązać Twój produkt, a także informacji potwierdzających jakość produktów, czy to w formie treści przedstawiających opinie dotychczasowych użytkowników, czy testów produktu.

Treści mające na celu pokazanie odbiorcy, że Twój produkt jest dobrym wyborem, mogą mieć zróżnicowaną formę i powinny kierować do naszej strony – zakładek z dodatkowymi informacjami, sklepu z produktami czy specjalnych landing page’y, prezentujących powody, dlaczego warto skorzystać z oferty i umożliwiających zakup.

 

Sprzedaż na Facebooku

Kiedy wiesz już, jakie etapy przechodzi klient, zanim zdecyduje się na dokonanie określonej konwersji, czyli w tym przypadku zakupu, możesz skupić się na działaniach, które pomagają w zwiększeniu sprzedaży. Rozważmy sytuację, w której prowadzisz sprzedaż produktów online. Od czego w tym przypadku zacząć działania na Facebooku?

Po pierwsze zacznij od odpowiedniego zoptymalizowania swojej strony na Facebooku. Aktualne informacje, link do strony, zdjęcie w tle pokazujące, czym zajmuje się firma, a także przycisk pod zdjęciem, który zachęca do odwiedzenia strony internetowej, to podstawa.

Po drugie upewnij się, że na Twojej stronie zainstalowany jest Pixel Facebooka. Jeśli jeszcze się tam nie znajduje, czym prędzej zainstaluj go na stronie internetowej. Czym jest właściwie Pixel Facebooka? To kod śledzący działania użytkowników na Twojej stronie. Pixel gromadzi dane na temat użytkowników, co umożliwia mierzenie konwersji, optymalizację reklam, tworzenie niestandardowych grup odbiorców i prowadzenie kampanii remarketingowych.

 

Co da Ci Pixel Facebooka?

Pixel Facebooka jest niezbędny do tego, by prowadzić skuteczne działania sprzedażowe na Facebooku. Bez niego nie będziesz wstanie w pełni wykorzystać możliwości targetowania reklam i ograniczysz się do tych najbardziej podstawowych możliwości. Brak Pixela uniemożliwi Ci także mierzenie konwersji, remarketing czy tworzenie kampanii opartych na katalogu produktów.

A co z możliwościami Pixela? Dzięki niemu stworzysz niestandardowe grupy odbiorców, m.in. na podstawie tego, ile czasu odbiorcy spędzili na Twojej stronie, odwiedzenia konkretnej podstrony czy dodania produktów do koszyka. Co więcej, Pixel umożliwia działania remarketingowe, czyli wyświetlanie odbiorcom reklam produktów, które wcześniej oglądali w sklepie. Takie przypominanie o zobaczonych wcześniej produktach to jedna z najskuteczniejszych taktyk sprzedażowych.

 

Sklep na Facebooku

Kolejnym elementem, który pomoże zwiększyć sprzedaż na Facebooku, jest utworzenie sklepu. Sklep na Facebooku pozwoli Ci zaprezentować i sprzedawać produkty na Facebooku. Użytkownicy odwiedzający Twój sklep mogą przeglądać produkty, dokonywać zakupów i poznać Twoją markę. Sklep możesz utworzyć w Menedżerze sprzedaży – to platforma, która służy do zarządzania asortymentem i sprzedażą na Facebooku i Instagramie.

O czym warto pamiętać podczas tworzenia sklepu? Jeżeli nie masz jeszcze strony firmowej na Facebooku lub katalogu produktów, możesz utworzyć je podczas konfiguracji sklepu. W Menedżerze sprzedaży zostaniesz przeprowadzony przez kolejne kroki. Masz już stronę na Facebooku i katalog produktów? Świetnie! Stworzenie sklepu zajmie Ci nieco mniej czasu.

Jeśli zarządzasz swoją stroną i katalogiem za pośrednictwem konta w Menedżerze firmy, musisz być administratorem tego konta. Upewnij się, że masz uprawnienia do zarządzania stroną i katalogiem. Brak wystarczających uprawnień to najczęstszy problem na tym etapie działań.

Co dalej? W Menedżerze sklepów wybierz opcję „Utwórz sklep”. Jeżeli natomiast prowadzisz już sprzedaż na Shopify lub innej platformie partnerskiej, możesz utworzyć sklep, importując i synchronizując swoje produkty.

 

Reklama na Facebooku

Masz już zoptymalizowaną stronę na Facebooku, Pixel Facebooka na swojej stronie internetowej i sklep na Facebooku, czyli wszystko, co umożliwi Ci skuteczną sprzedaż za pomocą Facebooka. Teraz czas na reklamę!

Zacznij od wyboru odpowiedniego celu reklamowego. Cel konwersji umożliwi Ci wybór zdarzenia konwersji (np. wyświetlenia strony docelowej, dodania produktu do koszyka czy zakupu), z kolei sprzedaż z katalogu produktów pozwala na tworzenie dynamicznych reklam w oparciu o dostępne w katalogu produkty.

Po wyborze celu reklamowego następuje etap ustalania budżetu. Możesz zdecydować, czy chcesz wydawać określaną, dzienną kwotę na reklamę (nie musisz wówczas ustalać zakończenia trwania kampanii) lub ustalić całkowity budżet reklamowy, co będzie wymagało od Ciebie także ustalenia daty zakończenia kampanii.

 

 

Targetowanie

Na etapie zestawów reklam możesz określić, komu i gdzie będzie wyświetlana reklama. Standardowe opcje targetowania reklam umożliwiają określenie grupy docelowej na podstawie danych demograficznych (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status związku), zachowań (użytkownicy urządzeń mobilnych, desktopów lub określonych modeli telefonów) i zainteresowań (np. rośliny ozdobne, architektura krajobrazu, ogrodnictwo). Dodatkowo możesz określić miejsce wyświetlania reklam – na poziomie ogólnym: Facebook, Instagram, Messenger i/lub Audience Network, czyli aplikacje partnerów Facebooka; na poziomie szczegółowym – możesz zdecydować, czy reklama będzie wyświetlać się np. w relacjach czy aktualnościach.

Dobrą praktyką jest utworzenie w ramach jednej kampanii kilku zestawów reklam. Możesz w ten sposób stworzyć osobne zestawy reklam na podstawie różnych zainteresowań, a także opcji niestandardowych, takich jak wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły konkretne podstrony na Twojej witrynie internetowej. Pamiętaj również o tym, żeby osobno ustalić wydatki na zestawy reklam skierowane do osób, które były na Twojej stronie internetowej, a osobno dla zestawów targetowanych na podstawie zainteresowań.

 

Przed startem

Ostatnim etapem jest stworzenie kampanii reklamowej. Możesz zdecydować, czy chcesz promować istniejący post, czy utworzyć własny materiał reklamowy (np. w formie karuzeli, która zaprezentuje różne produkty lub filmu czy grafiki). Pamiętaj o tym, by materiały multimedialne dobrze prezentowały Twój produkt, a w tekście znalazło się krótkie wezwanie do działania zachęcające do zakupu produktu.

Kiedy uruchomisz już swoją reklamę, pamiętaj o tym, żeby stale monitorować i analizować wyniki. Bieżące monitorowanie kampanii pomoże Ci zoptymalizować kampanię i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe na Facebooku!

 

Autorka: Karolina Kociołek, Socjomania